Ana Sayfa / Mehmet Pamak / Ümmetçe Yaşanan Zilletin Sebepleri ve Çıkış Yolu (Şiir)

Ümmetçe Yaşanan Zilletin Sebepleri ve Çıkış Yolu (Şiir)

Uzun zamandır, Kur’an’dan beslenmedi ümmetimiz
Tarih, gelenek ve bid’atla gölgelendi dinimiz

Örf oldu, Kur’an’ı anlamadan ölülere okumak
Yahut da teganniyle okuyarak, bundan haz duymak

Hâlbuki, “Kitab’ı hakkıyla tilavet”, imanın ön şartıydı
Anlamak, öğüt alıp yaşamak, Müslim olmanın temel farzıydı

Anlamayan İslam sandı dinini, cahiliyyeden arınmadan
Zulme bulaştırdı imanını, şirk pisliğinden korunmadan

Ümmete hâkim oldu, adaletsizlik, tasavvuf ve saltanat
Yaygınlaştı, cehalet, hurafe, haksızlık, israf ve sefahat

Bu din çağa hükmedemedi, çünkü donduruldu içtihad
Bu sebeplerle sarsıldı, ümmet coğrafyasında dine itikad

Saltanat sürecinde başladı, ümmetin yozlaşması
Dini saltanata uydurdu, malûm “Saray Uleması”

Kur’an’ı terk ettik ve koptuk Rasul’ün sünnetinden
Böyle mahrum kaldık, Allah’ın yardım ve rahmetinden

Ümmet, birçok hurafeler üreterek Allah’ın dinine kattı
Hablullah yerine, üretilmiş iplere sarılıp yoldan saptı

Birçok kesim, mezhebini dinleştirip bırakarak Hablullahı
Kendi ürettikleri iplere çağırıp, terk ettiler Zikrullahı

Etnik ve mezhebî taassuplar yol açtı, yaşanan en büyük sapmaya
Irkçılık, Şiilik, Sünnilik sebep oldu, tevhîd ekseninden kopmaya

Tevhidde vahdet yok olunca, kaçınılmaz oldu zillet
Parçalanıp güç kaybedince, geldi emperyalist felâket

İşte böyle oldu, ümmete aitti, ilk sapma ve kabahat
Batının sömürü ve zulmü ise, bir sonraki safahat

Emperyalistler galip geldi, ümmet maruz kaldı fiilî ve zihnî işgâle
Batının ideolojik ve ekonomik zulmü, düşürdü onu zelil hâle

Ardından işbirlikçi yönetimlerle, tüketildi özgürlük
Düşünce ve öze dönüş engellenip, oluşturuldu körlük

Cahiliye ve Batı, fikir ve kurumlarıyla, yok etti tüm saffeti
Öz yörüngesinde gelişmesin diye, batılla kirletip ezdi ümmeti

Ümmete mal edilen despotlar da, Batının ve batılın eseriydi
Rant ve iktidar hırsıyla ayakta tutan, emperyalizmin desteğiydi

Şüphesiz tıkanan ve durdurulan, İslam değil Müslüman’dı
Batıya yenilgiyle sarsılıp yok edilen, tevhide imandı

Batı, sürekli sömürdü ümmeti, teknik ve silah gücüyle
Denetim altında tutup yönlendirdi, işbirlikçi zulmüyle

İşgal, zulüm, sömürü ve katliamların, hep Batı oldu başı
Sonuçta ümmetin kaderi oldu, açlık, sefalet ve gözyaşı

Bütün ümmeti kuşatmıştır, aç gözlü küresel katil devler
Çünkü terk edilmişti, vahyî vecibeler, İslâmî ödevler

Hak, adalet hâkim olsa, yapılsaydı imânî görevler
Hiç kan ağlar mıydı, arzın varoşlarında mazlum evler?

İnsanlık bunaldı, kapitalist-sosyalist sömürü ve zulümden
Yeni dünya arayışı kaynaklandı, temiz fıtrattaki özünden

Fıtrî arayış yetmez, adalet üretip zulüm ve sömürüye son vermeye
Fıtrata vahiy yol göstermeli, adil bir dünya kurup kurtuluşa ermeye

Vahye şahidlik yapıp yol gösterecek ümmeti de kuşatmışken karanlık
Ne yapacak vahiyden habersiz, seküler bataklıkta bunalan insanlık?

Bu yüzden, omuzlarımızdaki sorumluluk, çok ağır ve büyük
Ancak, ümmet sanılan yığınların, duyarlılık ve niteliği düşük

Ümmetimizin İmtihanı ve Yapılması Gerekenler

Ümmet niteliksiz, çaresiz, umutsuzluk içinde
Sanki bir “manevi Tih”te, bu imtihan sürecinde

Hür ve şahsiyetli Kur’an nesline vardır ihtiyaç
Ancak bu nesildir, “Tih”den çıkışa gerçek ilaç

Ümmetin kurtuluşu, Hakka doğru özdeki değişimde
Bizler de başarısız olduk, işte bu İslâmî dönüşümde

Ümmet kimlik arayan, şaşkın, niteliksiz bir yığındı
Hakkı bulamayınca da, sapkın kimliklere sığındı

Batıl sistem ve devşirdiği aydınlar, medya ve eğitime hâkimdi
Zihin ve ruhları kirletip, bilinmesi istenmeyen sırat-ı müstakîmdi

Yüzyıllar geçip, değer ve kimliğini yitiren ümmetin insanına
Her yandan farklı çağrılar geldi ve yol açtı toplumun fesadına

Kafası karıştı insanların, işte bu kaotik ortamda
İlkeli ve şahsiyetli davetin, kıt olduğu zamanda

Halk bir türlü bulamadı, dosdoğru istikameti
Müslüman’ın görev ihmali, arttırdı vahameti

Hepimiz sorgulayalım, bu zaaflı halimizi
Kur’an ve sünnetle düzeltelim, tüm ahvalimizi

Kimisi çağırdı, yeni bir “medeniyet hamlesi”ne
Cahili toplumun ürettiği, Müslüman’ın nesine?

Öncelik tevhidî değişimde, sonuçtur iktidar ve medeniyet
Sahih bir şahidlikle, topluma yayılmalı Kur’ânî davet

Üretilmiş iktidar ve medeniyet, öne çıkmamalı, kulluk sürecinde
Mü’minler, inzal olanı eksen edinmeli, mücadele stratejisinde

Kurumlaşıp, derin olunmalı Kur’an eğitiminde
Vahiy sosyalleştirilmeli, sünnetin gözetiminde

Karşı çıkalım, küresel küfre, küresel kuşatmaya
Koşalım, küresel bir çabayla ümmeti yaşatmaya

Yardımlaşıp, dayanışalım ümmetçi ittifakla
Küresel zulmü kovalım, küresel bir itirazla

Direnmek yetmez, küresel kapitalizmin zulmüne
Küresel itiraz yer vermeli, İslam’ın çözümüne

Küresel korsanlığı durduracak, yalnız İslam’dır
İnsanlığı kurtaracak, ancak tevhîdî imandır

İslam yayılsa dünyada, insan onuru kurtulacak
Şerefli hilafet makamına, insanlık oturacak

Hak, adalet ve hürriyet, tüm insanlığı kuşatacak
İnsan, fıtratın yoluna dönerek izzete kavuşacak

Birlik olup Hak yolda, üretsek kolektif iradeyi
Ümmet, belki o zaman hak eder, izzeti iadeyi

Kur’an Neslini İnşa Sorumluluğumuz

Neden bir türlü oluşturamadık, Kur’an neslini?
Sorumlu idrakiyle sorgulasın, herkes nefsini

Şehid Kutup, üç faktöre bağlar, ilk Kur’an neslini
Çağa taşımalıyız, bu ilk oluşum örneğini

İlk Kur’an nesli, doğrudan Kur’an’dan alıp da ilhâmı
İhlâsla benimseyip, dosdoğru yaşardı İslâm’ı

Ayıklamalıyız, İslâm’a katılan tüm bid’atları
Terk edip, atalar diniyle, hurafe itikadları

Ashap, salt kültür ve haz için başvurmazdı Kur’an’a
“Kitap yüklü merkep”lik, yakışmaz tevhîdî imâna

Kur’an’ı hakkıyla okumaktır, gereği imânın
Hayatı vahiyle inşa etmek, hedefidir İslam’ın

Anlayıp da yaşamak için, Kur’an’ı kuşanmalı
Hayat kitabı Kur’an, hayat içinde yaşanmalı

Vahye şahidlik yapmakla yükümlüdür, her Müslüman
İman-amel bütünlüğünü ister, tevhîdî iman

Terk ederdi her Müslüman, câhili geçmişini
Ve Kur’an’a uydururdu, hayatın her vechini

Zihnî hicret hayata taşınıp, köklü bir inkılâpla
Tam bir yol ayrımı yaşanırdı, câhili her kalıpla

Zamanla nesne oldu Kur’an, artık o belirlendi
Akıl, iman ve şahsiyetler, bu süreçte kirlendi

Özne olup da Kur’an, tekrar inşa etmeli, aklı, imanı
Vahyi yansıtmalı, tasavvurumuz ve hayatın her alanı

Esas alıp Kur’an’ı, izleyip de güzel örneğini
Çağımıza taşıyalım, Rasul’ün sahih sünnetini

Mücadele Sorumluluğumuz

Önce içe dönük mücadele, gerekir her insana
Şirkten tevhide hicret edip, ulaşılır imâna

Nefsimiz arınıp da, hak etmeli hidâyeti
Fıtrat ve vahiy inşa eder, İslâmî şahsiyeti

Dışa dönük mücadele, gelince arkasından
Saldırılar gelecek, şeytandan ve dostlarından

Direnmeli her kirlenmeye, münker, şirk ve ifsâda
Koşmalı ıslah bilinciyle, Kur’an ile cihâda

Müslüman, tevhid, adalet ve hürriyet cihâdında
Zorbalara karşı yer alır, mazlum halkın yanında

Toplum içine inelim, şu fildişi kulemizden
Vahye şahidliğe güzel örnek, Peygamberimizden

Yanlış din anlayışlarını, yönelelim ıslaha
Bid’at ve hurafeden uzak, çağıralım Allah’a

Mutabık olunmalı, akîdede ve muhkem nasta
Farklılık olmamalı, sabitede, temel esasta

Müsâmaha gerekir, yorumda ve içtihadda
Farklılık bulunmadıkça, tevhîdî itikadda

Kör taassupla bağlanmadan, üretilmiş olana
Sarılalım ortak paydaya, iletilmiş olana

Yeniden iman edelim, yönelip Rabb’in kitâbına
Dikkat çekip, “iman edenler, iman edin” hitâbına

Sahih bilgili iman- amelle, kuşatırsak ümmeti
Kur’ânî bir intifadayla, aşarız her zahmeti

Kulluk eksenli mücadeleyle, yürüyelim hedefe
Allah’ın tarafında yer alıp, ulaşalım şerefe

Dünyevileşmekten uzakta, direnelim ihlâsla
Uzlaşmacı olmayalım, iktidar eksenli hırsla

Kınanmaya aldırmadan, inşa edelim gemimizi
Tevhide doğru değiştirelim, toplumsal nefsimizi

Tevhidle ıslah edersek, nefslerin kusurunu
Rabb’imizin vadi haktır, O, tamamlar Nurunu

Mehmet Pamak

İlginizi çekebilir

Halka Rağmen Kurulan Cumhuriyet Bir Yalandı (Şiir)

Halka Rağmen Kurulan Cumhuriyet Bir YalandıHalklar Çok Büyük Zulümlerle Sınandı Bu rejimi, Batıcı Kamal ve ...

Bir yanıt yazın